Vilkår

Betingelser

Her har vi samlet de oplysninger, du har brug for som kunde hos Sunde Sko. Savner du alligevel svar på noget, er du altid velkommen til at kontakte os på sundesko@mail.dk eller på tlf. 45 88 13 55, Lyngby Torv 9-11, DK-2800 Kgs. Lyngby, CVR: 27968120


Generelt

Du skal være oprettet som kunde i vores system for at handle. Det tager under 2 min. at oprette dig og det er ganske gratis.

Har du allerede fundet dine favorit sko på vores hjemmeside, kan du lægge dem i indkøbskurven. Du klikker blot på varen og derefter på ”Tilføj Indkøbskurv”. I indkøbskurven kan du nu enten gå til betaling eller fortsætte med at handle.

Din ordre registreres først, når du klikker på "Afslut Køb". Du får en meddelelse på skærmen med din ordre ID.



Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra Sunde Sko med mindre, der er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Sunde Sko.


Betaling

Når du har bestilt de varer, du ønsker at købe, vil du modtage en email, hvori det fremgår, hvad du har købt og til hvilken pris.

På hjemmesiden, kan du vælge at betale med Dankort, Kredit-/betalingskort, Viabill, forbrugsforeningen eller via bank overførsel. Du kan også vælge at afhente varen og betale den i butikken. 

Hvis du vælger at betale med Kredit-/betalingskort, følg da instruktionerne på skærmen. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.


Hvis du vælger at betale via bankoverførsel, skal du venligst betale til følgende:

Nykredit Bank

Reg. Nr.: 5473

Konto Nr.: 000 202 5858

Kontohaver: Sunde Sko ApS

Husk at påføre dit fulde navn og ordre ID Nr. på betalingen.


Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din 

månedsydelse den 20. i hver måned. 

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. 

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. 

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. 

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.  


Læs mere her: www.viabill.com/kredit   


Kvalitetssikring

Hvis der findes produktbeskrivelser og/eller brugsvejledninger til varen, vil du få dem leveret sammen med varen.


Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra Sunde Sko anses for sket, når du har fået varen udleveret. Din ordre vil blive leveret af PostNord, du vil modtage din ordre inden for 1-3 hverdage (gælder ikke lørdag og søn- helligdage). Dit forsendelsesnummer bliver udsendt af PostNord, hvis du har oplyst mobilnummer/email adresse. 

Forsendelser til Bornholm tager en ekstra dag.

Vi trækker først det beløb, der er handlet for på kortholders konto, når varen er afsendt.


Levering uden for Danmark

Vi kan også levere til Grønland & Færøerne (dog mod en højere fragtpris). Vi refunderer ikke moms eller andre afgifter. Din bestilling ekspederes samme dag, som vi modtager den, men du må regne med længere leveringstid. Vi vil kontakte dig, så vi kan aftale forsendelsesmåde og -pris. 


Reklamation

Er der fejl/mangler på en vare leveret fra Sunde Sko, bedes du hurtigst muligt kontakte os. Du har pligt til at beskrive, og på forlangende vise, hvilken fejl/mangler, der er tale om. Ifølge købeloven har du to års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen. Reklamationsret gælder kun, hvis du har brugt varen på almindelig, forsvarligvis og ikke selv har forvoldt skade på varen eller har anvendt den fejlagtigt. Du skal sende din reklamation, efter du har konstateret fejlen. I praksis vil det almindeligvis sige inden for højst to måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.


Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


Forsendelsesomkostninger

Vi sender dine varer med PostNord.

Køber betaler selv leveringsomkostninger som er kr. 42,50 - ved køb over kr. 500,00 opnår de gratis fragt.



Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til sundesko@mail.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 


Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Vi vedlægger altid en gratis returlabel i alle vores forsendelser, så du helt uden omkostninger kan sende din webordre retur til vores lager. Du klistrer blot returlabelen på den kasse, pose eller anden indparkning (ikke den originale skoæske), du modtog varerne i og afleverer pakken hos din lokale pakkeshop eller postbutik. 


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 


Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 


Varen sendes til:

Lyngby Torv 9-11

DK-2800 Kgs. Lyngby 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 


Forbehold

Vi gør opmærksom på, at farver er vanskelige at gengive korrekt på elektroniske skærme. 


Ansvar

For at handle hos Sunde Sko skal du være min. 18 år og indforstået med ovennævnte handelsbetingelser. Sunde Sko er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser hos PostNord. Sundesko kan ikke drages til ansvar for bl.a. forsinkelser eller virus opstået som følge af brug af e-mail eller downloads. Sunde Sko er underlagt de til enhver tid gældende love og regler om produktansvar i Danmark og EU. Eventuelle tvister og søgsmål skal afgøres af danske domstole iht. dansk ret.


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte sundesko@mail.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr    

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)


Til:

Sundesko.dk 

Lyngby Torv 9-11

DK-2800 Kgs. Lyngby

sundesko@mail.dk



Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________


Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________


Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)


Handelsbetingelserne er senest opdateret d 06-12-2019

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  


Personoplysningerne registreres hos Sunde Sko ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 


Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på sundesko.dk er Sunde Sko ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: sundesko@mail.dk

Tilbage til blog